Po „awarii IT”, która uderzyła w sieć British Airways w dniu 27 maja br., około 75 000 osób zostało pozostawionych na lotniskach w całej Europie – długie zaplanowane rodzinne wakacje zostały zruinowane, spotkania biznesowe odwołane, a nerwy pasażerów zszargane. W związku z najwyraźniej umyślnym milczeniem przewoźnika, SKYCOP zwrócił się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego Zjednoczonego Królestwa, aby uzyskał od linii lotniczych odpowiedź, kiedy i w jaki sposób zamierzają spłacić swój dług w wysokości 45 milionów euro wobec pasażerów, którzy zostali pozostawieni bez lotów?

Po wspomnianym zdarzeniu, które w maju sparaliżowało sieć British Airways, firma SKYCOP broniąca pasażerów i walcząca o ich prawa w sporach z przewoźnikami lotniczymi dotyczącymi zwrotów kosztów lotu, otrzymała liczne prośby od pechowych pasażerów, pytających w jaki sposób mogą odzyskać to, co się im słusznie należy.

British Airways compensation-Skycop

Jak wskazuje Marius Stonkus, CEO globalnej platformy roszczeń www.skycop.pl, „usterka IT” nie tylko spowodowała poważne problemy i dodatkowe wydatki dla pasażerów, ale również wywołała chaos na lotniskach oraz naruszyła reputację całej branży.

„Osobiście napisałem i wysłałem list do prezesa British Airways, Alexa Cruz, prosząc o wskazanie statusu wypłaty odszkodowań – w końcu są winni 45 milionów euro niczemu niewinnym podróżnym. Szczerze mówiąc, zdumiewa mnie to, jak nisko upadła ta niegdyś renomowana firma – tysiące pasażerów czeka na jej odpowiedzi w sprawie roszczeń, nie mówiąc już o ciosie poniżej pasa, którego doświadczyła cała branża – został naruszony wizerunek wszystkich linii lotniczych na świecie. Jak ludzie mogą zaufać innym liniom lotniczym obiecującym im, że dotrą do miejsca przeznaczenia o czasie? W zwiazku z faktem, że „awaria IT” nie jest objęta zakresem nadzwyczajnych okoliczności, określonych w rozporządzeniu UE, jedynym sposobem na zwrócenie uwagi przewoźnika było wystąpienie do ULC „, wyjaśnia Marius Stonkus.

W tych szczególnych okolicznościach, zgodnie z rozporządzeniem UE nr 261, każdy z tych 75 000 pasażerów może otrzymać do 600 euro odszkodowania, w zależności od ich portu lotniczego wyjścia i przeznaczenia.

Skycop wyciąga pomocną rękę liniom lotniczym – przy okazji dnia czytania uczy rozumienia pasażerów
Next Post

Skycop wyciąga pomocną rękę liniom lotniczym – przy okazji dnia czytania uczy rozumienia pasażerów