Prawa pasażerów linii lotniczych

Czy kiedykolwiek doświadczyłeś opóźnień lotów, odwołań lotów lub nie zostałeś wpuszczony na pokład z powodu overbookingu? Czy wiesz, że za te utrudnienia może przysługiwać Ci odszkodowanie?

Sprawdź odszkodowanie

Zachowaj spokój. Regulacje UE chronią Twoje prawa pasażera.

Europejskie rozporządzenie (UE) 261/2004 chroni Twoje prawa jako pasażera linii lotniczych. W przypadku opóźnień i odwołań lotów, a także nieprzyjęcia na pokład z powodu overbookingu, przewiduje ono odszkodowania nawet do 600 euro.

W jakich przypadkach możesz liczyć na odszkodowanie?

Lot był opóźniony o więcej niż 3 godziny

Czas to pieniądz - i przysługuje Ci odszkodowanie, jeśli Twój lot spóźnił się o więcej niż 3 godziny.

Lot był odwołany bez powiadomienia

W przypadku odwołania lotu bez uprzedniego powiadomienia z co najmniej mniej 14 dniowym wyprzedzeniem możesz otrzymać odszkodowanie.

Nie zostałeś przyjęty na pokład z powodu overbookingu

Overbooking maksymalizuje zyski przewoźnika i obciąża cię ryzykiem - dlatego powinieneś otrzymać odszkodowanie!

Jak uzyskać odszkodowanie?

Jeśli Twój lot został zakłócony, możesz wnioskować o odszkodowanie na dwa sposoby

Samodzielnie

Jest to stresujące i czasochłonne

  • Może trwać miesiącami.
  • Mała szansa powodzenia.
  • Musisz sam udowodnić prawo do odszkodowania.
  • Walka z liniami lotniczymi to stres.
  • Kontakt z liniami lotniczymi bywa utrudniony.

Złożyć wniosek przez Skycop

Szybko, łatwo i bezstresowo

  • Może być gotowe w kilka minut.
  • Duża szansa na powodzenie.
  • Nasi eksperci udowodnią, że odszkodowanie Ci przysługuje.
  • Bez stresu – to my walczymy z linią lotniczą.
  • Nasz zespół skontaktuje się z linią lotniczą dla Ciebie.

Wnioskowanie samodzielnie

Złóż wniosek przez Skycop

Ile czasu to zajmie?
Może trwać miesiącami
3 minuty
Wysoka szansa powodzenia
Bezstresowy process
Wiedza prawnicza nie jest potrzebna

Jakiego odszkodowania mogę oczekiwać?

Jeśli Twój lot był opóźniony, odwołany lub nie przyjęto Cię na pokład z powodu overbookingu, wysokość Twojego odszkodowania zależy od odległości podróży.

1 – 1 500 km
250 euro
1 500 – 3 500 km
400 euro
3 500+ km
600 euro

Kiedy NIE jesteś uprawniony do odszkodowania?

Odszkodowanie nie przysługuje Ci kiedy lot był zakłócony z powodu siły wyższej lub przyczyn będących poza kontrolą linii lotniczej. Przykładowo mogą to być:

Nieodpowiednie warunki pogodowe

Klęski żywiołowe

Zakłócenia działalności portów lotniczych

Akty terroryzmu lub działania wojenne

Strajki związków zawodowych

Wady produkcyjne samolotów

Często zadawane pytania

Co powinieneś wiedzieć o prawach pasażera I możliwościach uzyskania odszkodowania:

Czy mogę otrzymać odmowę wypłaty odszkodowania z powodu overbookingu? Jakie są moje prawa?

W tym przypadku możesz oczekiwać:

  • zwrotu pełnej ceny biletu w ciągu 7 dni od daty zdarzenia
  • otrzymania biletu na następny samolot do miejsca docelowego na podobnych warunkach
  • możliwości wyboru późniejszego lotu na podobnych warunkach.

Jeśli zdecydujesz się kontynuować podróż inną trasą i musisz czekać na lot, przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia Ci darmowych posiłków i napojów, dostępu do dwóch bezpłatnych połączeń, możliwości korzystania z poczty e-mail lub wysyłania faksów. Kiedy czas oczekiwania na lot obejmuje jedną lub więcej nocy, musisz mieć zapewnione bezpłatne zakwaterowanie w hotelu, w tym również transport z i na lotnisko.

Jakie opłaty pobiera Skycop, jeśli linia lotnicza odrzuci roszczenie o odszkodowanie za zakłócony lot?

Jeśli okaże się, że nie przysługuje Ci prawo do odszkodowania, nie pobierzemy żadnych opłat.

Ile kosztują usługi Skycop?

Płacisz nam tylko w przypadku sukcesu – bez względu na czas i środki, które wydamy na Twoją sprawę, jeśli nie zapewnimy Ci odszkodowania, płacisz nam 0 zł.
W sytuacjach standardowych całkowita odliczona kwota jest kombinacją prowizji Skycop w wysokości 25% i podatku VAT. Na przykład, jeśli kwota odszkodowania wynosi 250 euro od linii lotniczych, otrzymasz 174,37 EUR (62,50 euro przypada na nasze usługi, a 13,13 euro to podatek VAT).

W sytuacji, gdy konieczne będzie odwołanie się do sądu, prowizja może zostać podwyższona do 50%. Uprzedzimy Cię, jeśli będziemy musieli podjąć taką decyzję.

Otrzymałem już od linii lotniczej rekompensatę w formie bonów upominkowych, gotówki i/lub usług pomocniczych. Czy mogę złożyć dodatkową reklamację?

Tak. Zazwyczaj wartość rekompensat proponowanych przez linie lotnicze jest niższa niż kwota przysługująca Ci na mocy rozporządzenia UE (WE) nr 261/2004. Nawet jeśli przyjąłeś już kupon upominkowy, zniżkę na podróż lub kwotę zaproponowaną przez linię lotniczą, możesz nadal ubiegać się o dalsze odszkodowanie zgodne z unijnym prawem, ale może ono zostać pomniejszone o wartość już otrzymanej rekompensaty. Jeżeli przyjąłeś rekompensatę w jakiejkolwiek formie lub podpisałeś jakieś dokumenty, pamiętaj, aby nas o tym poinformować.

W jakich krajach obowiązuje rozporządzenie (WE) nr 261/2004?

Regulacje te obowiązują wszystkie kraje Unii Europejskiej.

W tym przypadku do UE zaliczane jest 28 państw członkowskich oraz Gwadelupa, Gujana Francuska, Martynika, Reunion, Majotta, Saint Martin (Antyle Francuskie), Azory, Madera, Wyspy Kanaryjskie, Islandia, Norwegia i Szwajcaria.

Mój lot opóźnił się o ponad 3 godziny. Jakie są moje prawa?

Przewoźnik musi zapewnić Ci bezpłatne posiłki i napoje, dostęp do dwóch bezpłatnych połączeń, możliwość korzystania z poczty e-mail lub wysyłania faksów. Kiedy czas oczekiwania na lot obejmuje jedną lub więcej nocy, musisz mieć zapewnione bezpłatne zakwaterowanie w hotelu, w tym również transport z i na lotnisko.

Doświadczyłeś opóźnionych lub odwołanych lotów czy overbookingu?

Złóż aplikację teraz i zostaw resztę nam.