Podróżując samolotem jesteś chroniony na podstawie europejskiego rozporządzenia (WE) nr 261/2004. Niewielu pasażerów ma świadomość przysługujących im z tego tytułu praw. Wielu z nich brakuje też wiedzy prawnej, aby ubiegać się o odszkodowanie za odwołane lub poważnie opóźnione loty – Nawet jeśli wiedzą, że powinni to zrobić!

Masz prawo do odszkodowania, jeśli:

Lot opóźnił się o ponad 3 godziny

Wszyscy wiemy, jak uciążliwe może być oczekiwanie na opóźniony lot, a czas to pieniądz…Czy wiesz, że za loty opóźnione o ponad 3 godziny masz prawo do odszkodowania?

Lot został odwołany

Linie lotnicze mają obowiązek poinformować Cię o odwołanym locie nie później niż 14 dni przed datą wylotu. W przeciwnym razie jest on klasyfikowany, jako poważne zakłócenie podróży, za które przysługuje Ci odszkodowanie. Dlaczego więc nie ubiegać się o należne Ci pieniądze?

Odmowa przyjęcia na pokład

Overbooking jest o wiele bardziej powszechnym zjawiskiem, niż może Ci się wydawać. Linie lotnicze, aby zmaksymalizować swoje zyski, czasami sprzedają więcej biletów, niż jest dostępnych miejsc w samolocie. Jest bardzo rozczarowujące, że pasażerowie muszą zmieniać plany podróży z winy linii lotniczych. W takich przypadkach należy Ci się rekompensata.

Jakiego odszkodowania należy się spodziewać?

Wysokość odszkodowania zależy od kilku czynników:

  • Długości lotu
  • Opóźnienia
  • Warunków pogodowych
  • Sytuacji nadzwyczajnych

Nawet jeśli nie jesteś pewien, znajdziemy odpowiedzi na wszystkie te pytania i ocenimy zasadność Twojego wniosku. Wszystko, co musisz zrobić, to podać nam szczegóły Twojego lotu i złożyć wniosek – my zajmiemy się resztą.

250 euro

Jeśli opóźnienie w miejscu docelowym wyniosło więcej niż 3 godziny, a odległość między portami do 1 500 km

400 euro

Jeśli odległość wynosiła od 1 500 km do 3 500 km, a opóźnienie w miejscu docelowym więcej niż 3 godziny

600 euro

Jeśli odległość wynosiła ponad 3 500 km, a opóźnienie w miejscu docelowym więcej niż 3 godziny

Najczęstsze pytania

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące przepisów UE, praw pasażerów oraz Skycop.

Kiedy nie przysługuje odszkodowanie?

Nie jesteś uprawniony do ubiegania się o odszkodowanie w przypadku zakłóceń lotu spowodowanych siłą wyższą lub z przyczyn niezwiązanych z działalnością linii lotniczej. Co obejmuje:

  • Warunki pogodowe nieodpowiednie dla lotu, czy klęski żywiołowe (np. erupcja wulkanu Eyjafjallajökull na Islandii w 2010 roku)
  • Zakłócenia w działalności portów lotniczych
  • Akty terroryzmu lub działania wojskowe
  • Strajki związków zawodowych
  • Awarie techniczne samolotu

Twoje odszkodowanie finansowe może zostać zmniejszone, jeśli zgodzisz się przyjąć inne formy rekompensaty zaproponowane przez linię lotniczą – np. kupony upominkowe lub zniżki na inny lot.

Jeśli przyjąłeś już podobne formy rekompensaty od linii lotniczej, pamiętaj, aby nas o tym poinformować.

Mój lot opóźnił sięo ponad 3 godziny. Jakie są moje prawa?

Przewoźnik musi zapewnić Ci bezpłatne posiłki i napoje, dostęp do dwóch bezpłatnych połączeń, możliwość korzystania z poczty e-mail lub wysyłania faxów. Kiedy czas oczekiwania na lot obejmuje jedną lub więcej nocy – musisz mieć zapewnione bezpłatne zakwaterowanie w hotelu, w tym również transport z i na lotnisko.

Czy mogę otrzymać odmowę wypłaty odszkodowania z powodu overbookingu? Jakie są moje prawa?

W tym przypadku możesz oczekiwać:

  • Zwrotu pełnej ceny biletu w ciągu 7 dni od daty zdarzenia
  • Otrzymania biletu na następny samolot do miejsca docelowego na podobnych warunkach
  • Możliwości wyboru późniejszego lotu na podobnych warunkach

Jeśli zdecydujesz się kontynuować podróż inną trasą i musisz czekać na lot, przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia Ci darmowych posiłków i napojów, dostępu do dwóch bezpłatnych połączeń, możliwości korzystania z poczty e-mail lub wysyłania faxów. Kiedy czas oczekiwania na lot obejmuje jedną lub więcej nocy – musisz mieć zapewnione bezpłatne zakwaterowanie w hotelu, w tym również transport z i na lotnisko.

Moje roszczenie zostało odrzucane przez linię lotniczą. Czy nadal mogę skorzystać z usług Skycop?

Oczywiście! Nawet jeśli ubiegałeś się o odszkodowanie na własną rękę, ale linie lotnicze odrzuciły Twój wniosek, wypełnij nasz formularz i podaj wszystkie informacje dotyczące lotu – w tym powód odrzucenia reklamacji.
Jeśli okaże się, że linia lotnicza nie ma podstaw, aby odrzucić Twój wniosek, podejmiemy wszelkie niezbędne kroki, żeby zapewnić Ci odszkodowanie. Pamiętaj – za nasze usługi płacisz tylko wtedy, jeśli odszkodowanie zostanie Ci przyznane.

Znajdź odpowiedzi na wszystkie pytania dotycząc przepisów UE, praw pasażerów i Skycop

Odpowiedzi

Twój lot został opóźniony lub odwołany?

Złóż wniosek, a my zajmiemy się resztą.

Złóż wniosek