W cyfrowych czasach bezpieczeństwo danych jest ważną kwestią. Niestety, wiele firm nadal skąpi na inwestycje w cyberbezpieczeństwo. Linie lotnicze British Airways i Aer Lingus ujawniły, że atak hakerski zagroził danym setek tysięcy ich klientów.

Pierwotnie informowano, że włamanie zagroziło danym 380 000 klientów, którzy korzystali z aplikacji IAG na przełomie sierpnia i września. Z nowych doniesień wynika jednak, że dotyczyło dodatkowych 180 000 konsumentów. To dane pasażerów, którzy zarezerwowali loty między 21 kwietnia a 28 lipca. IAG twierdzi, że nie odnotowano przypadków oszustw związanych z wyciekami danych.

Oczywiście nikt nie chce, aby jego dane wyciekły i zostały wykorzystane do, np. kradzieży danych do logowania lub innych przestępstw związanych z kradzieżą tożsamości. Oto kilka porad od Skyccop, jak zabezpieczyć swoje dane (nawet jeśli linie lotnicze nie robią tego właściwie):

  1. Dowiedz się dokładnie, jakie dane przesłałeś, gdzie i kiedy.
  2. Sprawdzaj, co należy zrobić w przypadku narażenia danych na niebezpieczeństwo.
  3. Monitoruj swoje konta (bank, poczta elektroniczna, media społecznościowe) pod kątem podejrzanych działań.
  4. Nie udostępniaj swoich danych uwierzytelniających innym osobom. Żadna firma lub instytucja nie poprosi Cię o wysłanie im Twojego loginu lub podobnych danych. Nigdy!
  5. Nie przechowuj haseł na komputerach i telefonach. Najlepiej nie mieć ich w ogóle zapisanych.
  6. Zachowaj ostrożność podczas korzystania z bezpłatnych sieci Wi-Fi.
  7. Uważaj na oszustwa: nie klikaj żadnych podejrzanych linków, kupuj tylko za pośrednictwem zaufanych stron internetowych lub znanych firm i zgłoś każdą działalność, którą uważasz za przestępczą.

Pomoże to nie tylko chronić się przed oszustwami, ale także bardziej aktywnie zwalczać tego typu przestępstwa.

LOT nadal strajkuje – widać to w statystykach odwołanych i opóźnionych lotów
Next Post

LOT nadal strajkuje – widać to w statystykach odwołanych i opóźnionych lotów