Jesteśmy z Ukrainą

Nie są Państwo pewni, czy przysługuje Państwu odszkodowanie za lot?

Nasz doświadczony zespół pomoże Państwu znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania i poda więcej informacji na temat odszkodowań lotniczych! Niebezpiecznie jest działać w pojedynkę, więc proszę zasięgnąć naszej wiedzy.

Najpopularniejsze pytania dotyczące odszkodowania za lot

Czym jest zakłócony lot?
Lot uznaje się za zakłócony, za co można żądać odszkodowania, jeśli:
  • Lot był opóźniony w miejscu docelowym więcej niż 3 godziny
  • Lot został odwołany później niż 14 dni przed planowanym wylotem
  • Przewoźnik odmówił wpuszczenia na pokład z powodu braku wolnych miejsc.
Jaką kwotę odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot mogę otrzymać?

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot wynosi od 250 do 600 euro dla jednego pasażera. Kwota ta zależy od odległości lotu – im większa odległość, tym wyższa kwota odszkodowania.

Jak długo trwa uzyskanie odszkodowania za opóźniony lot?

Rozporządzenie (WE) 261/2004 nie określa żadnych ograniczeń ani terminów dotyczących tego procesu. Dlatego uzyskanie odszkodowania może zająć trochę czasu w zależności od linii lotniczej, złożoności sprawy i wewnętrznych przepisów danego kraju.

W rzadkich przypadkach, gdy sprawą muszą się zająć władze lub gdy trafia ona do sądu, proces dochodzenia odszkodowania może trwać jeszcze dłużej. Postaramy się jednak o jak najszybsze uzyskanie odszkodowania.

Dotyczy to również odszkodowań za odwołany lot i za nadkomplet pasażerów.

Zgubiłem swój bilet lotniczy. Czy jest sposób, aby rozpocząć proces reklamacyjny bez niego?

Tak. Najważniejszymi szczegółami, jakie należy znać są: numer lotu, numer rezerwacji, lotnisko wylotu/przylotu oraz dokładna data lotu. Dane te zazwyczaj podawane są w wiadomości email z potwierdzeniem wysłanej przez linię lotniczą.

Jednak nawet jeśli linie lotnicze mają wszystkie informacje o pasażerach, niechętnie zatwierdzają te dane i mogą wymagać dokumentu potwierdzającego dane pasażera, który faktycznie odbył podróż np. biletu, karty pokładowej lub kopii biletu elektronicznego.

Jakie opłaty pobiera Skycop, jeśli linia lotnicza odrzuci roszczenie o odszkodowanie za zakłócony lot?

Jeśli okaże się, że nie są Państwo uprawnieni do odszkodowania, nie pobierzemy od Państwa żadnych opłat.

Ile kosztują usługi Skycop?

Niezależnie od czasu i zasobów, które poświęcamy na Państwa sprawę, w przypadku, gdy nie uzyskamy odszkodowania, nic nam Państwo nie płacą. Prosimy sprawdzić Cennik, aby uzyskać więcej informacji.

Skąd mam wiedzieć, czy przysługuje mi rekompensata za lot?

Mają Państwo prawo ubiegać się o odszkodowanie, jeśli Państwa lot został zakłócony z winy linii lotniczej i spełnia kryteria wymienione w rozporządzeniu Unii Europejskiej (WE) nr 261/2004.

Najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się, czy mogą Państwo otrzymać odszkodowanie od linii lotniczej, jest wypełnienie bezpłatnego formularza zgłoszeniowego na naszej stronie internetowej.

Moje roszczenie zostało odrzucone przez linię lotniczą. Czy nadal mogę skorzystać z usług Skycop?

Oczywiście! Nawet gdy złożyli Państwo wniosek o odszkodowanie na własną rękę, ale linia lotnicza odrzuciła Państwa roszczenie, prosimy wypełnić nasz formularz i podać wszystkie informacje dotyczące Państwa lotu – w tym powód odrzucenia roszczenia.

Jeśli okaże się, że linia lotnicza nie ma podstaw do odrzucenia Państwa roszczenia, podejmiemy wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić Państwu odszkodowanie. Proszę pamiętać – płacą Państwo za nasze usługi tylko wtedy, gdy odszkodowanie zostanie Państwu przyznane.

O jakie odszkodowanie za lot powinienem się ubiegać?

Rodzaj odszkodowania, o które należy się ubiegać, zależy od rodzaju doświadczonego zakłócenia – może to być opóźniony lot, odwołany lot lub nadkomplet pasażerów. Najprostszym sposobem, aby się dowiedzieć, o jakie odszkodowanie należy się ubiegać, jest po prostu wypełnienie bezpłatnego formularza odszkodowawczego Skycop.. My pomożemy ustalić resztę.

Ogólne informacje o opóźnionych, odwołanych lotach i odmowach przyjęcia na pokład

Czym jest zakłócony lot?
Lot uznaje się za zakłócony, za co można żądać odszkodowania, jeśli:
  • Lot był opóźniony w miejscu docelowym więcej niż 3 godziny
  • Lot został odwołany później niż 14 dni przed planowanym wylotem
  • Przewoźnik odmówił wpuszczenia na pokład z powodu braku wolnych miejsc.
Skąd mam wiedzieć, czy przysługuje mi rekompensata za lot?

Mają Państwo prawo ubiegać się o odszkodowanie, jeśli Państwa lot został zakłócony z winy linii lotniczej i spełnia kryteria wymienione w rozporządzeniu Unii Europejskiej (WE) nr 261/2004.

Najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się, czy mogą Państwo otrzymać odszkodowanie od linii lotniczej, jest wypełnienie bezpłatnego formularza zgłoszeniowego na naszej stronie internetowej.

Jakiej wysokości odszkodowania mogę spodziewać się za opóźniony lub odwołany lot?

W zależności od odległości, mogą Państwo oczekiwać odszkodowania w wysokości od 250 do 600 €.

Otrzymałem już od linii lotniczej rekompensatę w formie bonów upominkowych, gotówki i/lub usług pomocniczych. Czy mogę złożyć dodatkową reklamację?

Tak. Zazwyczaj wartość odszkodowania oferowanego przez linie lotnicze jest niższa niż kwota, do której są Państwo uprawnieni na mocy rozporządzenia UE (WE) nr 261/2004. Nawet jeśli zaakceptowali już Państwo bon podarunkowy, zniżkę na podróż lub kwotę oferowaną przez linię lotniczą, nadal mogą Państwo ubiegać się o dalsze odszkodowanie zgodnie z prawem UE, ale może ono zostać pomniejszone o wartość już otrzymanego odszkodowania.

Jeśli przyjęli Państwo odszkodowanie w jakiejkolwiek formie lub podpisali jakiekolwiek dokumenty, prosimy pamiętać, aby nas o tym poinformować.

Jak szybko po zakłóconym locie powinienem otrzymać odszkodowanie?

Niestety unijne przepisy nie przewidują uniwersalnych ram czasowych na wnoszenie roszczeń, więc cały proces może zając jakiś czas, dopóki kompensacja będzie odzyskana, ponieważ zależy to od przewoźnika, złożoności sprawy i regulacji prawnych poszczególnego kraju.

Kiedy nie przysługuje mi odszkodowanie?

Nie są Państwo uprawnieni do ubiegania się o odszkodowanie, jeśli Państwa lot został zakłócony z powodu siły wyższej lub z przyczyn niezwiązanych z działalnością linii lotniczej. Obejmuje to:

  • Warunki pogodowe nieodpowiednie dla lotu, klęski żywiołowe (np. erupcja wulkanu Eyjafjallajökull na Islandii w 2010 roku)
  • Zakłócenia w działalności portów lotniczych
  • Akty terroryzmu lub działania wojskowe
  • Strajki związków zawodowych
  • Awarie techniczne samolotu z powodu wad fabrycznych

Państwa odszkodowanie finansowe może zostać zmniejszone, jeśli zgodzą się Państwo przyjąć inne formy rekompensaty oferowane przez linię lotniczą – takie jak bony upominkowe lub zniżki na inny lot.

Jeśli zaakceptowali już Państwo podobną formę rekompensaty od linii lotniczej, prosimy pamiętać o poinformowaniu nas o tym.

W jakich krajach obowiązuje rozporządzenie (WE) nr 261/2004?

Regulacje te obowiązują wszystkie kraje Unii Europejskiej.

W tym przypadku do UE zaliczane jest 28 państw członkowskich oraz Gwadelupa, Gujana Francuska, Martynika, Reunion, Majotta, Saint Martin (Antyle Francuskie), Azory, Madera, Wyspy Kanaryjskie, Islandia, Norwegia i Szwajcaria.

Jak działa Skycop

Jak długo trwa proces uzyskania odszkodowania?

W zależności od linii lotniczych, stopnia złożoności sprawy oraz wewnętrznych przepisów danego kraju, które są uzupełnieniem rozporządzenia (WE) nr 261/2004,

czas uzyskania odszkodowania może się różnić.

Czy mogę na bieżąco śledzić działania podejmowane przez specjalistów Skycop w celu poznania postępów w dochodzeniu moich roszczeń?

Tak. Wystarczy zalogować się na swoje konto użytkownika, aby zobaczyć cały proces, uzupełnić brakujące informacje i sprawdzić wszystkie inne istotne kwestie.

Moje roszczenie zostało odrzucone przez linię lotniczą. Czy nadal mogę skorzystać z usług Skycop?

Oczywiście! Nawet gdy złożyli Państwo wniosek o odszkodowanie na własną rękę, ale linia lotnicza odrzuciła Państwa roszczenie, prosimy wypełnić nasz formularz i podać wszystkie informacje dotyczące Państwa lotu – w tym powód odrzucenia roszczenia.

Jeśli okaże się, że linia lotnicza nie ma podstaw do odrzucenia Państwa roszczenia, podejmiemy wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić Państwu odszkodowanie. Proszę pamiętać – płacą Państwo za nasze usługi tylko wtedy, gdy odszkodowanie zostanie Państwu przyznane.

Czy możecie pomóc mi uzyskać odszkodowanie za zgubiony bagaż?

Skycop może pomóc Państwu odzyskać odszkodowanie za zagubiony lub uszkodzony bagaż. Proszę się z nami skontaktować.

Co się stanie, jeśli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania?

Jeśli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania, przeanalizujemy wszystkie związane z lotem materiały i i w razie potrzeby wystąpimy na drogę sądową.

Wypełniłem formularz reklamacji i otrzymałem odpowiedź, że nie przysługuje mi odszkodowanie. Co powinienem dalej zrobić?

Jeśli po złożeniu wniosku otrzymają Państwo odpowiedź, że nie możemy Państwu pomóc, prawdopodobnie zakłócenie lotu nie spełnia kryteriów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 dotyczących prawa do odszkodowania.

Jakiego rodzaju umowa jest zawierana ze Skycop?

Ze Skycop zawierana jest umowa cesji wierzytelności, na podstawie której przenoszą Państwo swoje prawa do dochodzenia roszczeń na Skycop lub, w niektórych przypadkach, umowa o świadczenie usług w zakresie odzyskiwania odszkodowań.

Co mam zrobić, jeśli chcę rozwiązać umowę zawartą ze Skycop?

Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia. Skycop rozpocznie odpowiednie prace związane z odzyskiwaniem odszkodowania zaraz po zawarciu umowy, co może mieć wpływ na rozwiązanie umowy. Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo w Ogólnych Warunkach Umowy.

Informacje o rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 oraz prawach pasażerów linii lotniczych

Jakie prawo reguluje wypłatę odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty?

Prawa pasażerów i obowiązki linii lotniczych zostały określone w prawie EU rozporządzeniem (WE) nr 261/2004. Dokument ten szczegółowo określa zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub poważnego opóźnienia lotów.

Mój lot odbywa się liniami lotniczymi spoza UE. Czy mogę domagać się odszkodowania za zakłócenia lotu?

Tak, można ubiegać się o rekompensatę w przypadku wylotu z dowolnego lotniska na terytorium UE.

Leciałem z kraju nienależącego do UE. Czy mogę domagać się odszkodowania za zakłócony lot?

Tak, zgodnie z unijnym rozporządzeniem można ubiegać się o odszkodowanie w sytuacji, gdy podróż odbywała się liniami lotniczymi zarejestrowanymi w Unii Europejskiej.

W przypadku lotu z kraju UE z międzylądowaniem poza jej terytorium można spodziewać się odszkodowania, jeśli opóźnienie w miejscu docelowym było większe niż 3 godziny.

Jestem obywatelem kraju spoza UE. Czy mogę domagać się odszkodowania za odwołany lub opóźniony lot lot?

Tak. Rozporządzenie ma zastosowanie do wszystkich pasażerów niezależnie od ich narodowości, którzy wylatują z dowolnego lotniska na terytorium państw członkowskich Wspólnoty Europejskiej lub przylatują liniami lotniczymi zarejestrowanymi w Unii Europejskiej.

Kupiłem swój bilet przez agenta, a nie bezpośrednio od linii lotnicznej. Czy nadal mogę ubiegać się o odszkodowanie?

Niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób nabyli Państwo bilet na lot, który Państwo odbyli i posiadają Państwo bilet ze swoim imieniem i nazwiskiem – mogą Państwo ubiegać się o odszkodowanie.

W każdym przypadku przyjmuje się, że linie lotniczne są odpowiedzialne za zakłócenie lotu i to do nich kierowane są reklamacje.

Ktoś inny kupił mi bilet lotniczy. Kto powinien zgłosić reklamację i jak przebiega ten proces?

W każdym przypadku beneficjentem jest osoba, która odbyła podróż. W związku z tym, nawet jeśli bilet został opłacony np. przez pracodawcę, który wysłał Państwa w podróż służbową, otrzymali go Państwo od rodziców w prezencie lub wygrali w loterii – to Państwo są osobą, która doświadczyła niedogodności związanych z lotem, więc powinni Państwo wypełnić formularz roszczenia.

Straciłem kolejne połączenie, ponieważ mój lot się opóźnił. Czy w tym przypadku unijne rozporządzenie również chroni moje prawa?

Jeśli kupili Państwo bilety w ramach jednej rezerwacji u tego samego przewoźnika i zapłacili jednym przelewem (innymi słowy – Państwa loty łączone mają ten sam numer referencyjny), będą Państwo uprawnieni do odszkodowania, jeśli dotrą Państwo do miejsca docelowego z opóźnieniem większym niż 3 godziny.

Jeśli jednak bilety zostały kupione osobno i mają różne numery referencyjne u różnych linii lotniczych, nie są one traktowane jako loty łączone, a zakłócenia każdego lotu są oceniane osobno. W takim przypadku odszkodowanie przysługuje tylko za loty opóźnione o ponad trzy godziny.

Czy mogę otrzymać odmowę wypłaty odszkodowania z powodu overbookingu? Jakie są moje prawa?

W tym przypadku mogą Państwo oczekiwać:

  • zwrotu pełnej ceny biletu w ciągu 7 dni od daty zdarzenia
  • otrzymania biletu na następny samolot do miejsca docelowego na podobnych warunkach
  • możliwości wyboru późniejszego lotu na podobnych warunkach.

Jeśli zdecyduje się Państwo kontynuować podróż inną trasą i musi czekać na lot, przewoźnik ma obowiązek zapewnić Państwu bezpłatne posiłki i napoje, dostęp do dwóch bezpłatnych połączeń telefonicznych, możliwość korzystania z poczty elektronicznej lub wysyłania faksów. Jeśli czas oczekiwania na lot obejmuje jedną lub więcej nocy, należy zapewnić bezpłatne zakwaterowanie w hotelu, w tym transport z i na lotnisko.

Mój lot opóźnił się o ponad 3 godziny. Jakie są moje prawa?

Linie lotnicze muszą zapewnić Państwu bezpłatne posiłki i napoje, dostęp do dwóch bezpłatnych połączeń telefonicznych, możliwość korzystania z poczty elektronicznej lub wysyłania faksów. Jeśli czas oczekiwania na lot obejmuje jedną lub więcej nocy, należy zapewnić bezpłatne zakwaterowanie w hotelu, w tym transport z i na lotnisko.

Mój lot został odwołany, a linia lotnicza zaoferowała mi alternatywną trasę innym lotem, który miał się odbyć dwa dni później. Nie pasowało to do moich planów i kupiłem nowe bilety u innego przewoźnika. Czy otrzymam zwrot pieniędzy za te nowe bilety?

Zgodnie z rozporządzeniem (WE) 261/2004, jeśli pasażer odmówi skorzystania z oferowanego przez linię lotniczą alternatywnego lotu, zakwaterowania lub jedzenia i picia, linia lotnicza nie będzie zobowiązana do zwrotu biletów, które pasażer kupił samodzielnie – ani do zwrotu innych kosztów, które pasażer poniósł, odmawiając skorzystania z pomocy linii lotniczej.

Jednak pasażer nadal może się ubiegać o odszkodowanie za lot i otrzymać zwrot pieniędzy za odwołany lot.

Wypłata odszkodowania oraz podatki

Ile kosztują usługi Skycop?

Niezależnie od czasu i zasobów, które poświęcamy na Państwa sprawę, w przypadku, gdy nie uzyskamy odszkodowania, nic nam Państwo nie płacą. Prosimy sprawdzić Cennik, aby uzyskać więcej informacji.

Jakie opłaty pobiera Skycop, jeśli linia lotnicza odrzuci roszczenie o odszkodowanie za zakłócony lot?

Jeśli okaże się, że nie są Państwo uprawnieni do odszkodowania, nie pobierzemy od Państwa żadnych opłat.

Jak otrzymam pieniądze z odszkodowania?

Państwa środki zostaną przekazane przelewem bankowym. W tym celu potrzebujemy danych Państwa konta, które mogą Państwo uzupełnić po zalogowaniu się na swoje konto.

Ile kosztuje przelew bankowy?

Standardowo środki zostaną przelane na Państwa konto bezpłatnie. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za jakiekolwiek opłaty administracyjne nałożone przez Państwa bank.

W jakiej walucie otrzymam pieniądze?

Środki zostaną przelane w wybranej przez Państwa walucie na podane konto bankowe. Jeśli chcą Państwo otrzymać odszkodowanie w walucie innej niż euro, może zostać naliczona opłata za przewalutowanie.

Wymagane dokumenty

Zgubiłem swój bilet lotniczy. Czy jest sposób, aby rozpocząć proces reklamacyjny bez niego?

Tak. Najważniejszymi szczegółami, jakie należy znać są: numer lotu, numer rezerwacji, lotnisko wylotu/przylotu oraz dokładna data lotu. Dane te zazwyczaj podawane są w wiadomości email z potwierdzeniem wysłanej przez linię lotniczą.

Jednak nawet jeśli linie lotnicze mają wszystkie informacje o pasażerach, niechętnie zatwierdzają te dane i mogą wymagać dokumentu potwierdzającego dane pasażera, który faktycznie odbył podróż np. biletu, karty pokładowej lub kopii biletu elektronicznego.

Jak wygląda numer rezerwacji lotu i gdzie można go znaleźć?

Jest to unikalna kombinacja 6 symboli – liter i cyfr – które można znaleźć na bilecie elektronicznym lub dokumencie potwierdzających rezerwację lotu.

Jeśli nie mają Państwo jeszcze biletu, zalecamy uważne sprawdzenie skrzynki odbiorczej, w tym folderu wiadomości-śmieci, pod kątem wiadomości e-mail, które mogą zawierać potwierdzenie płatności za bilet, przypomnienie o dacie podróży itp. – Często wiadomości te zawierają również numer Państwa rezerwacji.

Pozostałe pytania o odszkodowaniach za opóźnione i odwołane loty

Musiałem kupić bilet innych linii lotniczych, aby dotrzeć do miejsca docelowego. Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie za dodatkowe koszty?

Wszelkie dodatkowe wydatki, na podstawie rachunków za hotele, posiłki lub bilety, związane z dotarciem do miejsca docelowego tak szybko, jak to możliwe, muszą być niezwłocznie pokryte przez linię lotniczą. Zazwyczaj pasażerowie nie mają problemów z uzyskaniem zwrotu tych kosztów, trudniej jest z uzyskaniem odszkodowania za straty moralne związane z doświadczeniem niedogodności podczas lotu zgodnie z rozporządzeniem (WE) 261/2004. Z tego powodu nasi eksperci skupiają się na pomocy w uzyskaniu tych konkretnie świadczeń dotyczących odszkodowań za opóźnione i odwołane loty, czy overbookingu.

Kiedy przysługuje mi tylko 50% odszkodowania?

Jeśli pasażer zgodził się wybrać inny lot zamiast odwołanego, linie lotnicze mogą obniżyć kwotę odszkodowania nawet o 50%, ale tylko wtedy, gdy opóźnienie w miejscu docelowym jest mniejsze niż 3 godziny.

Złożyłem reklamację i skontaktował się ze mną przedstawiciel linii lotniczej z propozycją rozliczenia odszkodowania. Czy powinienem ją przyjąć?

Często po zauważeniu, że proces windykacji inicjowany jest w imieniu pasażera, linia lotnicza kontaktuje się z nim bezpośrednio i oferuje zamknięcie sprawy, proponując określone stawki.

Kwoty te mogą być znacznie niższe niż suma, o którą masz prawo się ubiegać, dlatego zalecamy, aby nie przyjmować oferty natychmiast, ale najpierw skontaktować się z konsultantem Skycop.

Nie znalazłem tutaj odpowiedzi na moje pytania. Z kim mogę się skontaktować?

Jeśli nie są Państwo pewni, czy przysługuje Państwu odszkodowanie – proszę złożyć wniosek w naszym systemie lub napisać do nas na adres claim@skycop.com, a my odpowiemy na wszystkie Państwa pytania.

Członkostwo Skycop Care

Czy mogę wykupić członkostwo w Skycop Care dla znajomych lub członków rodziny?

Tak, mogą Państwo! Kupując subskrypcję kwartalnego, półrocznego lub rocznego członkostwa Skycop Care, mogą Państwo określić liczbę pasażerów, do których będą miały zastosowanie korzyści Skycop Care, niezależnie od tego, czy podróżują Państwo razem, czy osobno. Proszę zapoznać się z Warunkami członkostwa, aby uzyskać więcej informacji.

Jaka jest różnica między zakupem członkostwa w Skycop Care a ubieganiem się o odszkodowanie za zakłócony lot poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej Skycop?

Członkostwo w Skycop Care ma na celu ochronę Państwa lotów z wyprzedzeniem. Nadal mogą Państwo ubiegać się o odszkodowanie za zakłócony lot, który miał miejsce zanim zostali Państwo członkami Skycop Care, a my zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc Państwu odzyskać pieniądze od linii lotniczej. Zastosowana zostanie zwykła opłata, a jeśli nie wygramy, nadal nie muszą Państwo nic płacić. Nie pobieramy również żadnych opłat z góry.

Jeśli lot został zakłócony po wykupieniu członkostwa Skycop Care, należy wypełnić formularz roszczenia w zwykły sposób. Państwa roszczenie zostanie jednak rozpatrzone od razu, ponieważ członkom Skycop Care dajemy pierwszeństwo. A jeśli Państwa lot kwalifikuje się do odszkodowania, uzyskamy je bez dodatkowych opłat – do 600 euro za lot. Tak, to prawda: rozpatrzymy nieograniczoną liczbę roszczeń za darmo – o ile są Państwo członkami Skycop Care.

W jaki sposób mogę wykupić członkostwo w Skycop Care? Jak często muszę płacić za jego odnowienie?

Klikając “Kup teraz”, zostaną Państwo przekierowani na stronę zakupu Skycop Care, na której należy wprowadzić dane dotyczące płatności tylko raz – po dokonaniu zakupu należy poczekać na potwierdzenie, że zostali Państwo członkami Skycop Care. Członkostwo w Skycop Care w ramach subskrypcji rocznej, półrocznej, kwartalnej lub miesięcznej będzie rozliczane odpowiednio rocznie, półrocznie, kwartalnie lub miesięcznie i będzie automatycznie odnawiane na okres jednego roku, sześciu miesięcy, trzech miesięcy lub miesiąca – do momentu podjęcia decyzji o anulowaniu członkostwa.

Anulowana subskrypcja pozostanie aktywna przez okres już opłacony. Prosimy zapoznać się z Warunkami członkostwa Skycop Care w celu uzyskania dalszych szczegółów.

Wykupiłem już członkostwo w Skycop Care podczas rezerwacji wakacji za pośrednictwem mojego agenta turystycznego. Czy nadal mam prawo do wszystkich świadczeń z tego tytułu?

Tak, ponieważ członkostwo Skycop Care można nabyć bezpośrednio od Skycop lub za pośrednictwem jednego z naszych partnerów. W tym drugim przypadku wszystkie Państwa loty są nadal objęte naszą usługą na tych samych warunkach.

Zmieniłem zdanie po zakupie rocznego abonamentu Skycop Care. Czy mogę z niego zrezygnować i odzyskać pieniądze?

Jeśli nie są Państwo zadowoleni z zakupu, mogą Państwo anulować subskrypcję, o ile kwalifikują się Państwo jako konsument w rozumieniu przepisów UE dotyczących konsumentów. W takim przypadku mogą Państwo to zrobić w ciągu 14 dni od zakupu bez podawania przyczyn. Aby anulować członkostwo i otrzymać pełny zwrot pieniędzy, należy skontaktować się z nami w ciągu 14 dni od zakupu (najlepiej wysyłając wiadomość e-mail na adres support@skycop.com) i jasno określić swój zamiar.

Czy mogę jeszcze zrezygnować z członkostwa w ciągu 14 dni, jeśli już odbyłem lot?

Niestety, ze względu na charakter usługi świadczonej przez Skycop Care, nie mogą Państwo anulować członkostwa w Skycop Care, jeśli odbyli już Państwo jakikolwiek lot objęty usługą.

Coronavirus (COVID-19)

Czy Skycop może mi pomóc odzyskać pieniądze, jeśli moja podróż została odwołana lub przełożona przez organizatora wycieczki?

Nie, ponieważ zajmujemy się prawie wyłącznie liniami lotniczymi. Niemniej jednak mogą Państwo skontaktować się z nami w takim przypadku, ponieważ nasi eksperci zawsze chętnie udzielą osobistej porady w każdej kwestii związanej z prawami pasażerów lotniczych.

Po odwołaniu mojego lotu przewoźnik lotniczy zaoferował mi voucher na podróż. Czy nadal mogę poprosić o zwrot pieniędzy?

Zawsze możesz poprosić o zwrot pieniędzy, jeśli jeszcze voucher na podróż nie został przez Ciebie zaakceptowany. Zgodnie z prawem linia lotnicza może podarować Ci voucher na podróż zamiast zwrotu pieniędzy lub zmiany trasy tylko wówczas, gdy zaakceptujesz taką opcję. Jeśli voucher został już przez Ciebie przyjęty, to przewoźnik lotniczy decyduje o tym, czy możesz go zrealizować, czy nie.

Jak długo mogę zwlekać z ubieganiem się o odszkodowanie po tym, jak nastąpiło zakłócenie lotu?

Nie ma określonego terminu dla wszystkich krajów objętych rozporządzeniem (WE) 261/2004, dlatego każdy kraj określił w swoim prawie krajowym inny termin. Jednak w każdym przypadku lepiej nie czekać zbyt długo. Najlepiej od razu wypełnić wniosek o odszkodowanie za zakłócenie lotu.

Czy mogę otrzymać odszkodowanie za zakłócenia lotu związane z COVID-19?

Nie. Zgodnie z rozporządzeniem (WE) 261/2004 pasażerom nie przysługuje odszkodowanie za loty, które zostały odwołane z powodu ograniczeń w podróżowaniu i lockdownów ogłoszonych przez niektóre kraje w związku z trwającą pandemią. Powodem odwołania lotu jest okoliczność, na którą żadna linia lotnicza nie ma wpływu, dlatego odszkodowanie nie przysługuje. Nadal jednak możesz zgłosić roszczenie z tytułu wszystkich innych zakłóconych lotów i uzyskać odszkodowanie. Dowiedz się więcej

Twój lot został zakłócony?

Zamień opóźniony, odwołany lub overbookowany lot na odszkodowanie do 600 euro!